Friday, May 6, 2011

kerana aku dia.......................................................... bertaubat.........................................dan aku?...........menangis

Kisah ini berdasarkan pengalam seorang kawan yang bernama halim(bukan nama sebenar)yang telah berubah sejak peristiwa ini terjadi

Nama ku halim,aku asal dari rembau negeri sembilan.aku blaja kat uitm course business management.
sebelum aku berhijrah ke shah alam untuk masuk ke uitm ramai kawan2 ku kata ko jangan buat malu org kampung..ekau tu orang potamo yang masuk uni kat kampung ni...ekau jangan sampai orang cakap buek abis boreh jorrrrrr
aku sampai di uitm.memang betul kawan ku cakap.jangan kata minggu pertama,hari pertama pun dah ada orang ajak isap dam.adus.pening aku pikir apa lah mak bapak budak ni tak ajar ker?
setelah tiga semester berlalu,kawan ku (shukri) mengajak ku ke disko.shukri ni mmg anak lord la.budak KL.dia cakap kat aku, ` ko ni sampai bila nak jadi katak bawah tempurung,skali skala ko ikut la aku`. setelah didesak berkali2 aku pun ikut la pasal dia kata nak just untuk enjoy sebelum final...pening aku cara budak sini.patut dekat final la study.
aku naik kereta shukri ke KL.kereta rx7,pergh smart giler dalam.sampai kat disko tu (aku tak ingat nama disko tu) dia bagi kat jockey kunci keta.kitorang pun masuk.pergh aku lagi skali punya la ramai awek krumun kat dia.cam superstar lak.aku pikir ni rajnikanth padiyappa tengok pun sakit hati.
dalam tu aku lepak jer duduk.nak nari tak pandai.shukri la dah mabuk cam orang giler.cara menari pun aku tengok dah supa cam menari dalam cite hindustan lak.tetiba aku terpandang sorang awek.aku terpegun seketika.kalau aku nak tasfirkan muka dia aku tak mampu nak luahkan.yang aku leh bagitahu muka dia sangat-sangat innocent tapi pakai seksi maut.macam dah nak terkeluar apa yang tak patut kluar.
skali dia nampak la aku tengah tenung kat dia.huhuhu malu la plak.dia datang kat aku..alamak...hati aku dah dap dip dup.skali dia pegang tangan aku ajak menari...terpegun punya pasal aku try la...piki2 balik rasa klaka pun ada.sah2 aku menari cam joget lambak kat kampung..mana la tahu stail2 ni. dia asyik tergelak jer tengok aku menari.skali dia tarik tangan aku kluar dari dance pool.aku follow je la
skali dia bawak aku gi tandas.aku ingat dia nak kencing skali dia nak kiss aku,aku elak.pastu aku cam tersedar aku trus blah tunggu kat luar.
masuk pukul 1.30 pagi.shukri tak kluar lagi.skali minah tu kluar la plak.aku terkedu.dia datang kat aku.suara dia perlahan gila...mmg manja abis lahhhhh,saya minta maaf bang tadi,saya mabuk.
aku cakap takpela.mungkin saya ni orang kampung tak pandai gaul cara orang bandar.muka dia bersalah giler.dia mintak aku phone number.aku pikir aku bagila kawan2 je kot.dia tanya nama aku.pastu aku tanya nama dia balik.....perlahan dia jawab...call me fie.
lepas kul 3 kitorang cau.malam tu aku takleh tido terkenang minah tu...kepala hotak nyut nyut nyut dari tadi...adus.aku angau ni.muka dia yang sangat sangat innocent buat aku tertanya2 kenapa dia ada disitu.aku pening trus aku call dia.skali dia angkat la.aku tanya perkara2 biasa.respon baik gak cuma cara dia cakap slow sangat,tak tau la boring ngan aku ke aper...direct aku tanya dia cakap takdalah dia tgh sakit tonsil tu yang cakap slow...ohwhhhhhhhhhhhhhhh.last last tu dah kul 5 aku dah ngantuk aku cakap good nite kat dia.skali dia ajak aku kuar la esok..hahaha hati aku dah hepi giler
sok malam tu aku kluar ngan dia.dia pick up aku siot.hahahaha.pakai cam biasa seksi maut,aku cam harap gak la takda org kampung nampak aku...kengkawan takpe leh berlagak skit,hahaha.dia tanya aku nak makan mana? aku cakap kiter gi mamak la............................... dia gelak.pastu dia bawak aku gi secret recipe.
dia tanya aku nak makan apa,aku jawab order jela apa2.aku tak reti makan sini.dia order dua tom yam gung.skali aku dengar azan isyak.aku mintak diri dulu nak gi sembahyang.muka dia nampak terkedu giler..aku cam sikit takbur gak la..hahaha musti dia ingat aku ni org baik2 sambil berharap dia kata ....laki camnilah aku cari
balik tu sembahyang makanan aku pun kebtulan baru sampai.kitorang makan.waktu tgh makan dia beribu soklan tanya kat aku.dari mana ,asal mana,famili mana, pastu siap tanya soklan2 agama lak.aku jawab jela mana aku tahu..nasib apa dia tanya tu simple cam pasal aurat,pasal minum,pasal sembahyang.
abis makan tu je dia kata. ` esok kiter jumpa lagi? ` .aku tersenyum lebar
sok tu dia pick up aku.pergh cam ustazah lak aku tgk.muka mmmg terbaik ayu.huhuhu aku cam bangga lak dia leh pakai tudung lepas berbual ngan aku.
kitorang seminggu tu deret kitorang kluar makan malam sama2.ni aku dah rasa ni mmg konpem dia leh jadi gulpren aku..hahaha konpem member2 aku jeles ni.kitorang jalan2 kat CM pas makan.pusing2 tengok gelagat org.skali dia lari kat sorang laki sambil tarik tangan aku.
`hey roslan ingat aku tak?` muka mamat tu blur tgk awek aku (ceh ngaku awek dah).errrrrrrrrrrrrrrrrrrrr sapa yek..sory tak ingat.skali fie cakap
`aku laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ........................................................................................................ hafiz.kelas 5 damai dulu.alaaaaa hafiez bin othman.dulu aku seksi.pas aku jumpa dia aku taubat. tu yang pakai tudung ...........................................................................................................................................................................................................................................................................
aku terkedu ...............................................................................................................................................................................................................................................................dan mamat tu mencarut ...............................................................................................................................................................................................................................................................dan aku nak pitam ...................................................................................................................................................................
mengenang nama fie......adalah hafiz bin othman .............................................................................................................................................................................
aku menangis.

No comments: